Nova Scotia Duck Tolling Retriever

Min finaste <3

måndag 29 februari 2016

Vilken vecka!

Oj så nöjd jag är med veckan! :) Jag går alltid långpromenad varje dag, men kan lätt bli lite slentrian..

Förra veckan;
Måndag cykel 20 min (exklusive upp och nedvarvning)
Tisdag långtur i koppel 1 h
Onsdag cykel 3,5 km/22 min (exklusive upp och nedvarvning)
Torsdag långtur i koppel 1 h
Fredag cykel 4,3 km/25 min (exklusive upp och nedvarvning)
Lördag skogen 1,5 h inkl stopp för apporteringsträning
Söndag skogen 1,5 h inkl träning med tennisboll

Jag ser redan skillnad på vikten på C och han är så pigg! Han älskar att cykla, går framför cykeln och travar på som om han vore i stora ringen. Så bra för både steg och kondition! Vårt samarbete har också ändrats från bra till jävligt bra :) Åh vad det ska bli kul framöver...! Lillen är klart med på allt utom cykel två dagar, han tyckte det var så där kul och föredrar vanlig promenad. På apporteringsträningen var han helt fantastisk, passiviteten gick super och duktig i sök och att leverera. Han har en sån energi (även där) som är underbar. Så usel matte och ändå så duktig hund :))

Nu är det måndag och ny vecka och vi kör på som förra. På söndag ställer vi i Moheda, det var ett par år sedan... Skönt att nästan vara på hemmaplan :)

Vår på balkongen :)

Lillen måste alltid vara nära... här på jobbet

Vår i huset :)

Han står själv här, jag måste ju ta bilden. Och rufsig men ändå fin <3

tisdag 23 februari 2016

#beach2016

Ok jag ger mig ;) 3 av 8 domare har sen augusti har påpekat hur C är i hullet. JA han är för tjock. Nu är han det verkligen. Han var i toppform efter 18 dagar på pensionat (dvs, inget småätande, inga ben eller snacks, matrester etc) men vilade sedan resten av januari på grund av bitskada i tassen. Så då mest åt han och låg i soffan. Dessutom har han satt riktigt bra päls, då ser han inte mindre ut direkt. Igår fick han smaska morötter och broccoli, mindre av sin mat och dessutom cykla 20 min så utgår från att han kommer att vara bra i form hyfsat snart :) Jag har också sagt till husse att sluta mata hundarna! Han är helt hopplös.

I lördags morgon vid 9 körde jag mot Bø i Norge. Jag skulle hämta upp Eva och Alva och Geisha i Torslanda, så suveränt att samåka! Dock mötte jag ett jäkla oväder när i ca 10 mil innan Göteborg. Trots nya monsterbilen med alla funktioner och AWD etc så fick jag snällt köra i 60 km/h... Vi var framme på hotellet vid 18 tiden. Åt en god middag på kvällen och skrattade så tårarna sprutade, sjukt underhållande gäng! Jag, Eva, Alva, Mia, Nina och Lene :) Stupade i säng efter 70 mil och några glas vin, för att sen vakna av att brandlarmet gick 05.45 och hotellet skulle utrymmas! ÅHHHHH. Jag var ett vrak.

Showtime. För en gångs skull var jag nöjd med pälsen på C. Jag la ner mycket tid på fredagskvällen för att föna ner hans krage som blivit helt ostyrig, och tycker jag lyckades riktigt bra (bild se nedan). Det var usla små ringar i Bø, trist. Kvalitén på hundarna var toppen och jag är nöjd att med min tjockis blev 2:a bästa hane :) Men ännu roligare var att jag fick visa Ducky till hennes championat nr 3 och 4! Norsk och nordisk champion! Vilken jäkla hund! 4 championat och 1 vinnartitel på 7 månader. Helt otroligt :) Ser fram emot att visa henne på titelutställningar framöver, att ha tik att visa är väldigt kul. Alla resultat och kritiker finns på nkk.no

Nu bantar vi och laddar för Moheda. Utgår från att han i alla fall till Malmö ska vara nere på sin matchvikt igen (-2 kg).

Fredag på jobbet. Här syns kragen väl och hur den ser ut på nacken.

Fredagkväll ett par timmar efter bad och fön :) Nöjd!

NORD UCH SE U(u)CH DK UCH NO UCH DK-V 15 Chroje Eider Duck
Nacken var i alla fall lika snygg på söndagen också ;)
Foto: WCT

Och pälsen är på G :)

Geisha och Chance <3

torsdag 11 februari 2016

Ett par rader om...

...vår ickenärvaro i Mjölby ;)

När jag anmälde dit hade vi en helt ledig helg och jag tyckte den skulle bli bra att kicka igång året med. Sen bjöd min sambos jobb på "julfest" på lördagen och en helkväll på stan med trevligt sällskap, mat (japanskt! Helt fantastiskt gott) och dryck måste vi ju klart med på. Jag skulle ändå ha god tid innan att fixa C och sen gå hem i tid. Nån vecka senare kom inbjudan till namngivning för sonen till en av mina äldsta och bästa vänner. Kl 15, ca en halvtimme från stan. Den måste jag gå på! Så där var vi en snabbis till 17, för att sen stressa hem och rasta hundarna och så ta en taxi vid 18.15.

Jag hatar att ställa in en show, så fattade inte det beslutet förrän vi kom hem på natten. Eller, jag tackade inte nej till ett enda glas vin som hälldes upp så antar jag bestämde mig innan egentligen ;) Jag hade i alla fall på fredagskvällen klipp tassar, tog öronen på lördag morgon och sen velade jag läääänge innan jag slängde han i duschen. Han var ändå väldigt skitig så jag fick i alla fall en ren och trimmad hund :) Söndagen tog vi sovmorgon och gick sen en lång runda i skogen i underbart vårväder. Kändes toppen :))

Men nu laddar vi för Bø, dit SKA vi.

Så underbart väder! Älsklingsungen vad med utan gnäll <3

måndag 1 februari 2016

Det vart ett tag sen sist :)

Övervägde ett tag som nyårslöfte att försöka uppdatera oftare, kanske med mer vardag... men frågan är hur intressant våra liv är egentligen ;) Noterar i alla fall att det är en strid ström av besökare på bloggen.

Vi tillbringade ju ett par veckor i Thailand över jul och nyår. Så fantastiskt! Jag älskar det landet och ön Koh Lanta som vi var på nu. Bra betyg när man surfar ny resa när man precis kommit hem och är helt slut av att resa hem (tar ca 22-24 h från hotell till hus), förkylning och tidsomställning. Längtade så klart ihjäl mig efter hundarna, fast jag vet att de har det toppenbra. Helt klart världens bästa ställe att lämna mina prinsar på.

Lillhunden var på röntgen förra veckan och gick ut med fria höfter och armbågar, skönt! Han är vår maskot, vår underbara lilla snälla Bayan  Hela familjens älskling. Till våren ska han kastreras. Han är den han är och i framtiden kan det mycket väl komma in en tredje hane i huset.

Nu börjar det dra ihop sig för uppstart av årets shower för vår del, letar just nu nya objekt utomlands men tycker det är så vansinnigt trist att köra så långt.. trots att jag i torsdags hämtade min nya bil :)) Det är en härlig känsla att hoppa in i en bil som rullat 16 km endast.. För hundarnas skull, så har jag nu valt en XC70 med MIM bur installerat (dubbel XXL). Jag har alltid innan haft grindar för att bur hade gjort utrymmet för hundarna alldeles för litet.

Nya kompisen! Valde nåt som heter Electric Silver, inte vanlig grå utan ska skimra i blått också...
Visst gör den det lite? :)

Burarna

Alltid en leksak

Bästa vänner

Den här besöksstolen på jobbet... alltid en hund i den

Fredagkväll i soffan. Bättre blir det inte :)

Vi bodde i bunge 210

Ja vad ska man säga... bästa semestern någonsin!

Stödjer Lanta Animail Welfare

Verkligen ingen lyxbunge...men vilket utsikt! Det är ju SÅ HÄR man vill bo på semestern. Hej då alla stora vinghotell.

Utsikten från vår "gräsmatta"

Lyx med egna solstolar :)

Magiska solnedgångar varje dag...

Lagom stor pool och en son som nu simmar hur bra som helst!

Stranden till höger om resorten...